به بهونه ی..

نمیدونم چرا امروز دلم گرفت و خواستم این پست رو بذارم...

در این زمانه...

در این زمانه هیچ‌کس خودش نیست
کسی برای یک نفس خودش نیست
همین دمی که رفت و بازدم شد
نفس ـ نفس، نفس ـ نفس خودش نیست
همین هوا که عین عشق پاک است
گره که خورد با هوس خودش نیست
خدای ما اگر که در خود ماست 

کسی که بی‌خداست، پس خودش نیست
دلی که گرد خویش می‌تند تار
اگرچه قدر یک مگس، خودش نیست
مگس، به هرکجا، به‌جز مگس نیست
ولی عقاب در قفس، خودش نیست
تو ای من، ای عقاب ِ بسته‌بالم
اگرچه بر تو راه ِ پیش و پس نیست
تو دست‌کم کمی شبیه خود باش
در این جهان که هیچ‌کس خودش نیست 

تمام درد ِ ما همین خود ِ ماست
تمام شد، همین و بس: خودش نیست

قیصر امین پور

 

خدایا ، فقط تو

" هر گاه دلم رفت تا محبت کسی را به دل بگیرد، تو او را خراب کردی، خدایا، به هر که و به هرچه دل بستم، تو دلم را شکستی، عشق هر کسی را که به دل گرفتم، تو قرار از من گرفتی، هر کجا خواستم دل مضطرب و دردمندم را آرامش دهم، در سایه امیدی، و به خاطر آرزویی، برای دلم امنیتی به وجود آورم، تو یکباره همه را برهم زدی، و در طوفان های وحشتزای حوادث رهایم کردی، تا هیچ آرزویی در دل نپرورم و هیچ خیری نداشته باشم و هیچ وقت آرامش و امنیتی در دل خود احساس نکنم... تو این چنین کردی تا به غیر از تو محبوبی نگیرم و به جز تو آرزویی نداشته باشم، و جز تو به چیزی یا به کسی امید نبندم، و جز در سایه توکل به تو، آرامش و امنیت احساس نکنم... خدایا ترا بر همه این نعمتها شکر می کنم."

 از مناجات های شهید چمران..


 

تبریک و بازم یکم سیاسی(5)!!!

به نام او

سلام خوبین؟

اول از همه میخوام ازهمه دوستانی که لطف دارن و با نظراتشون همراهیم میکنن تشکر کنم..

و بعد هم میلاد با عظمت امام خوبان علی (ع) رو به همه شیعان و دوستداران ان امام همام تبریک میگم

   در ضمن این روز زیبا رو به همه پدرهای خوب خصوصا پدر خوب خودم تبریک میگم

به امید ظهور اقامون امام زمان(عج)

و در ادامه می خوام تو این پست به نقش ماهواره(یکی از تکنیک های جنگ نرم, یادتون که نرفته؟!)بپردازم،البته به خاطر پر رنگ بودن نقش این تکنیک احتمالا تو دو تا پست در موردش خواهم گفت..

امیدوارم باز هم با نظرات عالیتون همراهیم کنید..

بازم مثه دفعه ی قبل یه چندتا امار میدم بهتون:

می دونستید که در حال حاضر 17 هزار و 666 شبکه ماهواره ایی در جهان فعال است که از این تعداد سه هزار شبکه ماهواره ای در داخل ایران با آنتنهای معمولی قابل دریافت است؟

که  از این تعداد 380 شبکه به موسیقی(اونم چه موسیقی هایی؟؟)

 74 شبکه به تبلیغات مدل لباس و لوازم آرایشی،(خانوما بهتر میدونن!!!)

 273 شبکه به تبلیغ ادیان ساختگی ،

 و همچنین 235 شبکه برنامه های مبتذل را پخش می کنند؟؟!

 

    همه ما میدونیم که امروزه متاسفانه ماهواره ها چقدر فراگیر شدن (حدود ۴۰ درصد مردم ایران!!)،متاسفانه رو به این دلیل میگم که ماهواره هم مثل خیلی از وسایل و تکنولو‍ژی های دیگه قبل از فرهنگ سازی شدنش وارد خونه هامون شد!!و حالا دیگه جز لاینفک خونه های خیلی از ماها شده!!البته بدون امار بالا ها هم میشد یه همچین حدسهایی رو زد ،و علاوه براین تعداد زیادی از کانال های ماهواره هم به پخش اخبار ضد و نقیض غربی ها و امریکایی ها می پردازه (که این قسمت میره واسه پست بعدی ایشالا)

   هدف مهمی که در برنامه های ماهواره ای هست اینکه مدیران و سازندگان این برنامه ها قصد دارن ابتدا با سرگرم کردن مردم (به خصوص ما ایرانی ها!)با برنامه های مبتذل ذهن اونا رو برای دریافت هر گونه خبر(حتی علیه اعتقادات و فرهنگ و اداب ورسوم!!)اماده کنن..

  نکته قابل تامل اینکه, شبکه های فارسی زبانی که جدیدا رو انتن اومدن با نمایش فیلمهایی با هدفی به ظاهر کاملا تفریحی و خانوادگی،تونستند جای زیادی تو خانواده های ایرانی باز کنند ،چرا که سریال‌هایی که این شبکه‌ها پخش می‌کنند در ظاهر مستهجن نیستند بنابراین خانواده‌ها فکر می‌کنند که می‌توانند به راحتی همراه  فرزندانشان آن‌ها را دنبال کنند ولی داستان این سریال‌ها با مبانی فرهنگی ما سازگاری ندارند!! تأثیر شبکه‌های فارسی زبان در کوتاه‌مدت قابل مشاهده نیست ولی در طولانی‌مدت آثار مخرب خود را بروز می‌دهند.

 مهم، دیدن یا ندیدن یک سریال نیست، بلکه چیزی که مهم است چگونه دیدن آن است که باید به مخاطب آن را یاد داد.

   مدیریت شبکه فارسی 1 با دقت و وسواس خاصی برنامه های خود را انتخاب می کند و آنچنان محتوای این سریالها برایشان مهم است که و به طور شتابزده و با دوبله ای نازل اما با سرعت در اختیار بینندگان فارسی زبان قرار می دهد. نگاهی به این سریال ها به خوبی نشان می دهد که تمام آنها در پرداختن به موضوعات ذیل مشترکند و به نظر می رسد قرار است در فارسی 1 به هیچ موضوعی غیر از این پرداخته نشود:

- ترویج خانواده های بی سامان و لجام گسیخته در مقابل ساختار سنتی خانواده
- ترویج و عادی جلوه دادن خیانت زن به همسرر و البته شوهر به زن
- بی اهمیت جلوه دادن احترام به والدین
- عادی جلوه دادن رابطه جنسی دختر و پسر قبل از ازدواج تا حد باردار شدن دختر خانواده
- هویت زدایی از مفهوم خانواده به عنوان کوچکترین واحد اجتماعی مستقل و مؤثر
- عادی جلوه دادن سقط جنین برای دختران قبل از ازدواج به عنوان راه حلی طبیعی برای رفع دلهره های احتمالی در روابط جنسی دختر و پسر
- تعصب زدایی از کانون خانواده و ترویج بی تفاوتی نسبت به حریم خانواده
- ترویج مفهوم زندگی با دیگران به جای ازدواج ( جالب است بدانیم این مفهوم سالهاست در برخی تولیدات روتین تلویزیونی خودمان هم تبلیغ می شود).
- ترویج فمینیسم و کم رنگ کردن نقش مرد در جامعه در حد کسی که تنها جهت رفع نیازهای جنسی زن خلق شده است!
- مخدوش نمودن رابطه فرزندان پسر و دختر در خانواده
- افزایش تأثیر پذیری جنسی و خشونت در جوانان و نوجوانان بخصوص از طریق پخش موزیک ویدئوهای خاص
- پی ریزی و ایجاد آمادگی ذهنی تفکر شیطان پرستی در نوجوانان و جوانان
کانون خانواده از مهمترین پایه های جامعه در کشورهای اسلامی و به خصوص ایران عزیزمان است و به خوبی مشخص است که گردانندگان این شبکه بر اهمیت این پایگاه مقدس در جامعه اسلامی واقفند و با مورد هجوم قرار دادن آن برنامه دراز مدتی را در ذهن طراحی نموده اند.
شبکه فارسی 1 در ادامه همان سناریوی از پیش طراحی شده ای شکل می گیرد که سالها پیش رهبر انقلاب از آن به عنوان تهاجم و شبیخون فرهنگی(همون جنگ نرم !!) یاد کردند و امروز بیش از هر روزی نمودهای بارز این تفکر شیطانی را احساس می کنیم اما در این کارزار لازم است ما هم کم نگذاشته و از همین ابزار علیه انها استفاده کنیم که این ابزارهم چیزی نیست جز رسانه.
در  راستای همین امر شبکه های شیعی هم در ماهواره وجود دارند که البته با توجه به امار داده شده این تعداد بسیار کم است(حدود ۷ یا ۸ شبکه) البته همین مقدار هم به قدری برای دشمنان ما خطرناک بوده که پایگاه خبری مفکره الاسلام وابسته به علمای افراطی سعودی در مقاله خود با عنوان «شبکه های ماهواره ای شیعی، جنگ جدید ایران» عنوان کرده است : شبکه های ماهواره ای ایران خطرناک تر از سلاح هسته ای این کشور است.
همان طور که همه ما می دانیم آسیب‌های رفتاری و فرهنگی از جمله مجاز‌شمردن چیز‌هایی که در جامعه ما غیر‌مجاز هستند (کاری که شبکه های ماهواره ای به دنبال ان هستند) باعث می‌شود تفکرات مخرب، قطره‌ قطره جذب مخاطب شود تا میزان تاثیر‌گذاری آن عمیق‌تر شد.
و حال همه ما باید هوشیارانه عمل کرده و همواره از این اصل اگاه باشیم که:

  اگر فرهنگی را از کشوری وارد کنیم بازنده خواهیم بود، اما اگر صادر‌کننده‌ی صحیح فرهنگ باشیم برنده آن هستیم.

ادامه دارد..

بازم یکم سیاسی۴..

سلام

   دیدین بعضی موقع ها احساس می کنیم که اشفته ایم؟یا حتی احساس می کنیم روحمون از جسممون جدا شده؟

   گاهی وقتا روحمون دوست داره واسه اینکه جسممون دلش واسش تنگ بشه یه مدت ازش دور باشه !!اون وقته که روحمون که یه پله از جسممون زده جلو تر به جسممون میگه اگه دوست داری برگردم باید تو هم خودت بکشی بالا!!

   اون موقعس که اگه جسممون تنبلی نکنه و حرف روحمون کنه میتونه بهش برسه و ما هم به ارامش میرسیم چون دوباره دوتاشون پیش همند!!

   اما وای از اون روزی که جسممون بخواد تنبلی کنه و به روحمون نرسه....

 

بگذریم!چی دارم میگم؟؟؟

  اگه یادتون باشه تو بحث قبلی جنگ نرم که در مورد ابزار جنگ نرم بود، به پدیده بی حجابی هم اشاره کردیم ،دوستان زیادی تاکید کردن که بی حجابی رو بیشتر باز کنیم و پیرو همین مساله این دفعه به صورت خلاصه ومفیدبه این مبحث می پردازیم.

اول از همه میخوام یه سری امار بهتون بدم(امیدوارم هنگ نکنید!)

  •   ایا میدونستید که در ایران سالانه حدود یک میلیارد دلار لوازم آرایشی و بهداشتی مصرف می‌شود ؟؟
  •   ایا میدونستید که روزانه در تهران بین ۳ تا ۴ هزار نفر برای تزریق بوتاکس و رفع چین و چروک‌های پوستی به کلینیک‌های زیبایی مراجعه می‌کنند که معادله با ۱۸۲ میلیارد تومان در هر سال برای رفع چین و چروک که باز هم معادله با قیمت فروش ۲ میلیون بشکه نفت؟؟؟
  •   ایا میدونستید ایران بتواند حائز رتبه اول جراحی پلاستیک در جهان بشه؟؟؟

   خب هنگ که نکردید؟؟بله متاسفانه دشمن با جمع کردن تمرکزش روی این موارد که  چون به زیبایی بر میگرده و جوونا هم عاشق زیبا بودن هستن خوب تونسته اثر گذار باشه!!

    نکته جالب اینکه ترویج بی حجابی وبی بند و باری علاوه بر ابزار بودن از اهداف اصلی دشمن در به راه انداختن جنگ نرم هم به حساب می اید و با این کار اونا می خواهند بی اعتنایی به جایگاه والای فرهنگ اسلامی را در میان مردم گسترش داده و به ارزش های دینی و انقلابی ما لطمه بزند.چرا که فرهنگ ، ریشه هر اجتماع و انقلابی بوده و حیات و ممات هر جامعه ای وابسته به آن است.

  اگه یکم دقیق تر به موضوع حجاب نگاه کنیم متوجه میشیم ، که عـده ای بـا القائات فکری و ضد دینی و سکولار سعی دارند دین را از مردم جدا کنند اما این حجابه که همچون دژی محکم در راه این شگرد دشمن نقش بازی میکنه.

 اصلا قصد اهانت ندارما اما«دختر و زنی که دانسته یا ندانسته بی حجاب اند، پیاده نظام دشمن هستند و خاک ریز اول جنگ نرم دشمن را در کشور اداره می کنند.»میدونید چرااونا پیاده نظام دشمن هستند؟؟ چون دشمن برای اینکه دین رو از مردم بگیره هیچ وقت نمیاد بگه خدا نیست یا نعوذبالله پیغمبر(ص) دروغ گفت یا این که از علی(ع) و زهرا(س) دست بکشید.نه اون زرنگ تر از این حرفاست و بیشتر از خودمون میدونه که چقدر به این مسائل عقیده داریم!واسه همینم تو قالب حجاب وارد شده تا این جوری به همون چیزایی که میخواد برسه!!

   خوب به این موضوع توجه کنید ،اخه چطور میشه ادم ظاهرش اون طور که خدا خواسته نباشه بعد بگه دل ادم باید پاک باشه؟!به عبارتی:

حجاب مظهر عفت است و پاکی دل در حقیقت همان عفت است و نمی شود کسی در دل عفت و پاکی داشته باشد، اما حجاب نداشته باشد!!!

  نکته ای که تو مساله بی حجابی مهمه اینه که علاوه بر مسوولین هممون باید احساس مسولیت بکنیم برای مثال: در گذشته برخی از بازاری‌ها و متدینین شهر وقتی زنان آرایش کرده و بد حجاب با پوشش و لباس نامناسب به خرید می‌آمدند، آنان را تحویل نمی‌گرفتند و همین مسئله موجب تنبیه آنها می‌شد، ولی امروز کسی که بد‌حجاب در جامعه ظاهر شود به او توجه بیشتری می‌کنند و همین مسئله موجب ترویج و اصرار بر بی‌حجابی می‌شود.

  که البته در این عرصه خانوم ها و دخترانی که دغدغه مندند نقش پررنگ تر باید داشته باشند.

    بر خلاف تصور برخی، حجاب مسئله شخصی نیست؛ بلکه مسئله‌ای کاملا اجتماعی است و بی‌حجابی سازنده ده‌ها گناه کبیره است.خب البته به همین دلیل هم همون طور که میدونید طرح عفاف و حجاب(که جای بحث داره!)داره تو کشور اجرا میشه.در این رابطه بعضی ها معتقدند که باید صرفا کار فرهنگی انجام بشه که این دیدگاه با روش قران سازگار نیست،چرا که برای مقابله با هر فسادی، هم کار فرهنگی و هم کار اجرایی لازم است .

   و من خوب میدونم :

این ملت همان گونه که جریان فتنه سیاسی را عقب راند، با همان قدرت و قاطعیت در مقابل جلوه‌های بدحجابی و بی‌حجابی که ابزار دشمن تو جنگ نرمه خواهد ایستاد...

 

سلام بر رجبیون..

ارزو های ما... وخدا

   کوچک که بودی برای داشتن بهترین اسباب بازی‌های دنیا دعوا می‌کردی. برای خانه‌ای پر از خوراکی، برای کمی بیشتر تاپ سواری... یادت هست؟

     بزرگ تر که شدی آرزو برایت قبول شدن امتحان و دانشگاه رفتن،کار و در آمد بود.به یاد داری؟ امروز هم... نمی دانم.نمی دانم دنیای آرزوهایت امروز تا کجا فکر می کند و دلداده کدام آیین است،نمی دانم حواس دلت امروز زمام دار چه کسانی است ..تا کجا تقوا دارد و چقدر مهربان است....اما لیلةالرغائب را مراقب آرزوهایت باش...
   اه آسمان، خدا، اجابت، بخشش شاید در نظرت سخت بیاید.طولانی. دست نیافتنی. اما امشب که عاشق شوی پیاده هم می شود تمام آن مسیر طولانی را ساده به پایان رساند بی هیچ سخنی از رنج و کم طاقتی بندگان. می شود کوله بار دنیا را هر قدر هم سنگین از شانه هایت پایین بکشی تا دل کوچکت را به بی کران  آسمان گره بزنی، برای ثانیه ای خدا...

  لیلة الرغائب تو مختاری برای انتخاب آنچه می خواهی،برای داشتن گوشه ای از تقدیری که آرزویش را داری، برای آنچه می خواهی باشی...   
   

یعنی میشه رجبی را در کنار اقامون بگذرونیم ؟؟؟؟

یعنی میشه این همه ظلم وفساد تو این دنیا یه  روزی تموم بشه؟؟؟

یعنی میشه بالاخره اون روز موعود فرا برسه؟؟؟

الیس الصبح بقریب؟؟؟؟

به امید ظهور....

ورود به ماه زیبای رجب و عید های ان را تبریک می گم
 


یکم بیشتر سیاسی..

 

سلام

 به همه اونایی که منتظر ادامه مبحث جنگ نرم هستند!!!

    قبل از شروع باید بگم خیلی وقته رهبر عزیزمون در مورد این موضوع "جنگ نرم"صحبت کردند و روش بسیار تاکید داشته اند... اما گویا اقایونی امثال سید حسن مصطفوی و علی مطهری و دوستانشان!!!بد جور دارن تو این قضیه نقش ایفا میکنن!! اما نکته جالب اینه که نمیدونم چرا اشتباها تو گروه اون طرفیا(سران فتنه و رفقا)رفتن ؟؟!! و با اتفاق روز جمعه و حواشی اون نشون دادن که"هدفی جز اینکه چهره ای جدید از امام نشان دهند و رهبری را در مقابل آن نشان دهند"ندارند که خب البته این هم از نمود های جنگ نرم میتونه باشه!!!

  خب بریم سراغ ادامه بحثمون...

   در مباحث قبلی ابتدا خود جنگ نرم رو توضیح دادیم,  در مورد تاکتیک هاش مختصری گفتیم و اما این دفعه در مورد ابزاری که در جنگ نرم کاربرد داره صحبت می کنیم.

عرصه‌ها و ابزارهای جنگ نرم

-    رسانه (کتاب –مطبوعات – نشریات – رادیو - اینترنت – خبر گزاری‌ها)

-    ادبیات (داستان –شعر – رمان – طنز)
-    بین الملل(دیپلماسی – سازمان‌های بین‌الملل – عملیات روانی )
-    هنر (فیلم – هنرهای تجسمی –تئاتر – موسیقی)

    اما مهمترین این ابزار ها همون رسانه ها هستند ,که  در این دنیای تکنولوژی نقش اول رو ایفا می کنن:

   نقش وسایل ارتباط جمعی در جهان امروز، این است که جهان های ذهنی و غیر واقعی را به دنیا مخابره کنه. اونها دیگه به انتقال واقعیت فکر نمی کنند، بلکه واقعیت ها را می سازند.هدف رسانه ها از قدرت نرم امروزه دیگه مدیریت افکار عمومی نیست، بلکه الان رسانه ای در دنیا موفقه که بتونه با افکار عمومی حرکت کنه و خودش رو سازگار با آنها نشون دهد.

برای مثال یه چندتا مثال براتون میارم:

 استاد مرکز تخصصی مهدویت قم با اشاره به تاکید غربی‌ها بر نمادهای صهیونیستی در فیلم‌های هالیوودی گفت: فیلم‌های 2012، ‌ماتریکس، ‌مرد عنکبوتی،‌ روز پس از فردا و ‌نوستراداموس ابزارهای جنگ نرم هستند.(اگه قبول ندارین برین با دقت این فیلما رو بینین و اگر هم دیدین یه بار دیگه با دقت بیشتر ببینین)

 والبته یکی دیگر از ایزار ها که جزو ابزار های مهم هم محسوب میشه پدیده بدحجابیه که خودتون به وضوح دارین تو جامعه می بینین!! (ان شا الله در مقاله ای به این موضوع خواهیم پرداخت.)


زیر لینک چارت بندی جنگ نرم به روایت امام خامنه ای در همایش استراتژی رسانه های داخلی در برابر جنگ نرم در ۶ بهمن ۸۸ رو براتون گذاشتم...

http://www.jang-e-narm.com/file1.pdf?PHPSESSID=d758ebbc3f6c56b8ee1e3ceca8079829