حرکت یا رکود ؟؟؟

به نام او

گاهی اوقات که با خودم خلوت میکنم،به این موضوع فکر میکنم که وظیفه من تو این دنیا چیه؟اصلا اومدم تو این دنیا واسه چی؟!

به احتمال زیاد این سوال ،سوال خیلی هامونه !چون به فطرتمون بر میگرده،خب البته هر کدوممون هم بر حسب اهمیت این سوال به دنبال جوابش بودیم که حتما به جواب هایی هم رسیدیم!!!

تو جواب این سوال یه چیز رو که خیلی مطمئن هستم اینه که برای رسیدن به هدف افرینش (حالا هر چی که هست!!)به حرکت نیاز داریم چرا که به قول اقای صفایی حائری: کفر متحرک به اسلام میرسه ولی اسلام راکد پدر بزرگ کفر است!!!اینجاست که ضرورت حرکت معلوم میشه خب البته این حرکت با توجه به میزان شناختی که از قدر و ارزش خودمون و نوع نیازهامون داریم بیشتر معلوم میشه!

در اصل اگر هر چه بیشتر فاصله بین آنچه که هستیم و آنچه که باید باشیم  رو درک کنیم ضرورت حرکت نیز همون قدر مهمتر میشه تا جایی که از نفس کشیدن هم ضروری تر میشه و حاضر میشیم جان و مال خودمون رو هم در راه این حرکت بدهیم(کاری که شهدا کردند!)

اگر خوب دقت کنیم همه موجودات تو این دنیا دارای حرکت هستند ، حالا اگر من و تو که به اصطلاح انسان هستیم و اشرف مخلوقات دچار رکود شویم چه اتفاقی خواهد افتاد؟!

منظورم از جملات بالا این بود که حرکت یک امر فطریست برای هممون ،فطرت ما جوری طراحی شده که که امکان ایستادن واسمون وجود نداره درون هممون خود آگاهی وبینشی وجود داره که خودمون خوب میدانیم برای رسیدن به جایی غیر از آنچه که امروز در ان هستیم آمده ایم...

بله به همین دلیل هم هست که انسان هایی که حرکت ندارند بالاجبار خودشان را با تنوع ها مشغول کرده اند ، که تنوع طلبی نشان دهنده نیازی است که ارضاء نشده...

عامل دیگه ای که در کنار فطرت به درک بیشتر ضرورت حرکت کمک می کنه شناخت قدر خودمونه ،این موضوع آن قدر اهمیت داره که رسول خوبی ها فرموده اند "رحم الله امرء عرف قدره "و امام علی (ع) نیز فرموده اند: برای جهل ما همین  بس که اندازه و قدر خودمان را ندانیم.

انسانی که قدر و ارزش خودش را دانست با توجه به همین وسعت وجودیش امتداد و ادامه عظیم خویش را احساس میکند.احساس میکند که مرگ یک تولد است.

پس شروع حرکت که ضرورت حرکت نیز از آن مایه میگیرد ، از لحظه ای است که تو می فهمی از همه چیزهایی که با انها مانوس هستی ، بزرگ تری. بزرگ تری چون آنها به تو ختم شده اند و تو میوه این درختی و هیچ وقت به ریشه و خاک و سنگ بر گشت نخواهی کرد...

............................................................................................................................................

پی نوشت:

۱- با توجه به مطالب زیبای استاد صفایی حائری میتوان فرامین مهم اقا :

اینکه نام سال جدید رو همت مضاعف و کار مضاعف گذاشتند...

اینکه توقع بیرون امدن چمران ها از دانشگاهها رو یک امر غیر طبیعی نمیدانند...

اینکه انتظار بومی کردن علوم مختلف را دارند...

اینکه از دانشجوها بصیرت و آگاهی می خواهند ...

و...

 را بهتر درک کرد...

۲- کامل مطالب بالا را میتوانید در کتاب حرکت استاد صفایی حائری بخونید..

۳- ماه رجب هم با تمام خوبی هاش داره تموم میشه مثل هر سال ...

۴- و باز هم مثل هرسال ماه شعبان ماهی که عزیز زهرا(س) در آن روشن گر دلهای هممون میشه ،داره میاد...

۵-خدایا ازت درک هرچه بهتر و کامل تر این ماه رو می خواهم...

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد