یکم سیاسی۱...

  ...جنگ نرم...

تو یکی از پستهای قبلی در مورد اینکه ما الان جنگمون از اون زمونا سخت تره و از نوع نرمشه(به فرموده اقا) صحبت کردم, واسه همینم گفتم یکم در مورد این موضوع بیشتر بگم شاید بد نباشه

اول از همه یکی دوتا تعریف از این اصطلاح میگم:

  جنگ نرم:استفاده طراحی شده از تبلیغات و ابزارهای مربوط به ان برای نفوذ به عقاید دشمن و یا حتی گروههای غیر دشمن (نیروهای خاکستری جامعه!!)

  و امامتخصصان این امر در بیانی دیگر گفته اند, جنگ یا قدرت نرم توانایی شکل دهی ترجیحات دیگران است.(یعنی اولویت های ادم را جا به جا کنند!درست مثل فروشنده های بوتیک ها!!)

  نکته ای که در این مبحث حائز اهمیته اینه که در جنگ نرم دو چیزی که مورد حمله قرار می گیرد, اذهان(minds) و قلوب(hearts)هستند ,به این صورت که در ذهن ایجاد شک-یقین و در دل ایجاد حب-بغض نسبت به پدیده و یا کسی می کنند .

  اما اخرین نکته برای این دفعه این است که در جنگ نرم با قانع کننده بودن مطالب سرو کار دارند نه با مستدل بودن انها !!

منتظر بقیه مطالب باشید...

اما برای اینکه خیلی هم مطلب سیاسی نباشه یه شعر هم از قیصر اوردم:

من

سالهای سال مردم

تا اینکه یک دم زندگی کردم

 

تو می توانی

یک ذره

              یک مثقال

                              مثل من بمیری؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد