یکم بیشتر سیاسی..

 

سلام

 به همه اونایی که منتظر ادامه مبحث جنگ نرم هستند!!!

    قبل از شروع باید بگم خیلی وقته رهبر عزیزمون در مورد این موضوع "جنگ نرم"صحبت کردند و روش بسیار تاکید داشته اند... اما گویا اقایونی امثال سید حسن مصطفوی و علی مطهری و دوستانشان!!!بد جور دارن تو این قضیه نقش ایفا میکنن!! اما نکته جالب اینه که نمیدونم چرا اشتباها تو گروه اون طرفیا(سران فتنه و رفقا)رفتن ؟؟!! و با اتفاق روز جمعه و حواشی اون نشون دادن که"هدفی جز اینکه چهره ای جدید از امام نشان دهند و رهبری را در مقابل آن نشان دهند"ندارند که خب البته این هم از نمود های جنگ نرم میتونه باشه!!!

  خب بریم سراغ ادامه بحثمون...

   در مباحث قبلی ابتدا خود جنگ نرم رو توضیح دادیم,  در مورد تاکتیک هاش مختصری گفتیم و اما این دفعه در مورد ابزاری که در جنگ نرم کاربرد داره صحبت می کنیم.

عرصه‌ها و ابزارهای جنگ نرم

-    رسانه (کتاب –مطبوعات – نشریات – رادیو - اینترنت – خبر گزاری‌ها)

-    ادبیات (داستان –شعر – رمان – طنز)
-    بین الملل(دیپلماسی – سازمان‌های بین‌الملل – عملیات روانی )
-    هنر (فیلم – هنرهای تجسمی –تئاتر – موسیقی)

    اما مهمترین این ابزار ها همون رسانه ها هستند ,که  در این دنیای تکنولوژی نقش اول رو ایفا می کنن:

   نقش وسایل ارتباط جمعی در جهان امروز، این است که جهان های ذهنی و غیر واقعی را به دنیا مخابره کنه. اونها دیگه به انتقال واقعیت فکر نمی کنند، بلکه واقعیت ها را می سازند.هدف رسانه ها از قدرت نرم امروزه دیگه مدیریت افکار عمومی نیست، بلکه الان رسانه ای در دنیا موفقه که بتونه با افکار عمومی حرکت کنه و خودش رو سازگار با آنها نشون دهد.

برای مثال یه چندتا مثال براتون میارم:

 استاد مرکز تخصصی مهدویت قم با اشاره به تاکید غربی‌ها بر نمادهای صهیونیستی در فیلم‌های هالیوودی گفت: فیلم‌های 2012، ‌ماتریکس، ‌مرد عنکبوتی،‌ روز پس از فردا و ‌نوستراداموس ابزارهای جنگ نرم هستند.(اگه قبول ندارین برین با دقت این فیلما رو بینین و اگر هم دیدین یه بار دیگه با دقت بیشتر ببینین)

 والبته یکی دیگر از ایزار ها که جزو ابزار های مهم هم محسوب میشه پدیده بدحجابیه که خودتون به وضوح دارین تو جامعه می بینین!! (ان شا الله در مقاله ای به این موضوع خواهیم پرداخت.)


زیر لینک چارت بندی جنگ نرم به روایت امام خامنه ای در همایش استراتژی رسانه های داخلی در برابر جنگ نرم در ۶ بهمن ۸۸ رو براتون گذاشتم...

http://www.jang-e-narm.com/file1.pdf?PHPSESSID=d758ebbc3f6c56b8ee1e3ceca8079829

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد