تبریک و بازم یکم سیاسی(5)!!!

به نام او

سلام خوبین؟

اول از همه میخوام ازهمه دوستانی که لطف دارن و با نظراتشون همراهیم میکنن تشکر کنم..

و بعد هم میلاد با عظمت امام خوبان علی (ع) رو به همه شیعان و دوستداران ان امام همام تبریک میگم

   در ضمن این روز زیبا رو به همه پدرهای خوب خصوصا پدر خوب خودم تبریک میگم

به امید ظهور اقامون امام زمان(عج)

و در ادامه می خوام تو این پست به نقش ماهواره(یکی از تکنیک های جنگ نرم, یادتون که نرفته؟!)بپردازم،البته به خاطر پر رنگ بودن نقش این تکنیک احتمالا تو دو تا پست در موردش خواهم گفت..

امیدوارم باز هم با نظرات عالیتون همراهیم کنید..

بازم مثه دفعه ی قبل یه چندتا امار میدم بهتون:

می دونستید که در حال حاضر 17 هزار و 666 شبکه ماهواره ایی در جهان فعال است که از این تعداد سه هزار شبکه ماهواره ای در داخل ایران با آنتنهای معمولی قابل دریافت است؟

که  از این تعداد 380 شبکه به موسیقی(اونم چه موسیقی هایی؟؟)

 74 شبکه به تبلیغات مدل لباس و لوازم آرایشی،(خانوما بهتر میدونن!!!)

 273 شبکه به تبلیغ ادیان ساختگی ،

 و همچنین 235 شبکه برنامه های مبتذل را پخش می کنند؟؟!

 

    همه ما میدونیم که امروزه متاسفانه ماهواره ها چقدر فراگیر شدن (حدود ۴۰ درصد مردم ایران!!)،متاسفانه رو به این دلیل میگم که ماهواره هم مثل خیلی از وسایل و تکنولو‍ژی های دیگه قبل از فرهنگ سازی شدنش وارد خونه هامون شد!!و حالا دیگه جز لاینفک خونه های خیلی از ماها شده!!البته بدون امار بالا ها هم میشد یه همچین حدسهایی رو زد ،و علاوه براین تعداد زیادی از کانال های ماهواره هم به پخش اخبار ضد و نقیض غربی ها و امریکایی ها می پردازه (که این قسمت میره واسه پست بعدی ایشالا)

   هدف مهمی که در برنامه های ماهواره ای هست اینکه مدیران و سازندگان این برنامه ها قصد دارن ابتدا با سرگرم کردن مردم (به خصوص ما ایرانی ها!)با برنامه های مبتذل ذهن اونا رو برای دریافت هر گونه خبر(حتی علیه اعتقادات و فرهنگ و اداب ورسوم!!)اماده کنن..

  نکته قابل تامل اینکه, شبکه های فارسی زبانی که جدیدا رو انتن اومدن با نمایش فیلمهایی با هدفی به ظاهر کاملا تفریحی و خانوادگی،تونستند جای زیادی تو خانواده های ایرانی باز کنند ،چرا که سریال‌هایی که این شبکه‌ها پخش می‌کنند در ظاهر مستهجن نیستند بنابراین خانواده‌ها فکر می‌کنند که می‌توانند به راحتی همراه  فرزندانشان آن‌ها را دنبال کنند ولی داستان این سریال‌ها با مبانی فرهنگی ما سازگاری ندارند!! تأثیر شبکه‌های فارسی زبان در کوتاه‌مدت قابل مشاهده نیست ولی در طولانی‌مدت آثار مخرب خود را بروز می‌دهند.

 مهم، دیدن یا ندیدن یک سریال نیست، بلکه چیزی که مهم است چگونه دیدن آن است که باید به مخاطب آن را یاد داد.

   مدیریت شبکه فارسی 1 با دقت و وسواس خاصی برنامه های خود را انتخاب می کند و آنچنان محتوای این سریالها برایشان مهم است که و به طور شتابزده و با دوبله ای نازل اما با سرعت در اختیار بینندگان فارسی زبان قرار می دهد. نگاهی به این سریال ها به خوبی نشان می دهد که تمام آنها در پرداختن به موضوعات ذیل مشترکند و به نظر می رسد قرار است در فارسی 1 به هیچ موضوعی غیر از این پرداخته نشود:

- ترویج خانواده های بی سامان و لجام گسیخته در مقابل ساختار سنتی خانواده
- ترویج و عادی جلوه دادن خیانت زن به همسرر و البته شوهر به زن
- بی اهمیت جلوه دادن احترام به والدین
- عادی جلوه دادن رابطه جنسی دختر و پسر قبل از ازدواج تا حد باردار شدن دختر خانواده
- هویت زدایی از مفهوم خانواده به عنوان کوچکترین واحد اجتماعی مستقل و مؤثر
- عادی جلوه دادن سقط جنین برای دختران قبل از ازدواج به عنوان راه حلی طبیعی برای رفع دلهره های احتمالی در روابط جنسی دختر و پسر
- تعصب زدایی از کانون خانواده و ترویج بی تفاوتی نسبت به حریم خانواده
- ترویج مفهوم زندگی با دیگران به جای ازدواج ( جالب است بدانیم این مفهوم سالهاست در برخی تولیدات روتین تلویزیونی خودمان هم تبلیغ می شود).
- ترویج فمینیسم و کم رنگ کردن نقش مرد در جامعه در حد کسی که تنها جهت رفع نیازهای جنسی زن خلق شده است!
- مخدوش نمودن رابطه فرزندان پسر و دختر در خانواده
- افزایش تأثیر پذیری جنسی و خشونت در جوانان و نوجوانان بخصوص از طریق پخش موزیک ویدئوهای خاص
- پی ریزی و ایجاد آمادگی ذهنی تفکر شیطان پرستی در نوجوانان و جوانان
کانون خانواده از مهمترین پایه های جامعه در کشورهای اسلامی و به خصوص ایران عزیزمان است و به خوبی مشخص است که گردانندگان این شبکه بر اهمیت این پایگاه مقدس در جامعه اسلامی واقفند و با مورد هجوم قرار دادن آن برنامه دراز مدتی را در ذهن طراحی نموده اند.
شبکه فارسی 1 در ادامه همان سناریوی از پیش طراحی شده ای شکل می گیرد که سالها پیش رهبر انقلاب از آن به عنوان تهاجم و شبیخون فرهنگی(همون جنگ نرم !!) یاد کردند و امروز بیش از هر روزی نمودهای بارز این تفکر شیطانی را احساس می کنیم اما در این کارزار لازم است ما هم کم نگذاشته و از همین ابزار علیه انها استفاده کنیم که این ابزارهم چیزی نیست جز رسانه.
در  راستای همین امر شبکه های شیعی هم در ماهواره وجود دارند که البته با توجه به امار داده شده این تعداد بسیار کم است(حدود ۷ یا ۸ شبکه) البته همین مقدار هم به قدری برای دشمنان ما خطرناک بوده که پایگاه خبری مفکره الاسلام وابسته به علمای افراطی سعودی در مقاله خود با عنوان «شبکه های ماهواره ای شیعی، جنگ جدید ایران» عنوان کرده است : شبکه های ماهواره ای ایران خطرناک تر از سلاح هسته ای این کشور است.
همان طور که همه ما می دانیم آسیب‌های رفتاری و فرهنگی از جمله مجاز‌شمردن چیز‌هایی که در جامعه ما غیر‌مجاز هستند (کاری که شبکه های ماهواره ای به دنبال ان هستند) باعث می‌شود تفکرات مخرب، قطره‌ قطره جذب مخاطب شود تا میزان تاثیر‌گذاری آن عمیق‌تر شد.
و حال همه ما باید هوشیارانه عمل کرده و همواره از این اصل اگاه باشیم که:

  اگر فرهنگی را از کشوری وارد کنیم بازنده خواهیم بود، اما اگر صادر‌کننده‌ی صحیح فرهنگ باشیم برنده آن هستیم.

ادامه دارد..

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد